יום ראשון, 20 במאי 2012

החלטות

למורה שלי מאנגליה יש סיפור מיתולוגי על ארון. את הארון הזמינו בני זוג, שכבר בעת ההזמנה לא הצליחו להגיע להחלטה מוסכמת לגבי הידיות שישולבו בו. הוחלט לא להחליט ולהמתין למועד סיום הבנייה של הארון. הבנייה הסתיימה, ובני הזוג עדיין היו חלוקים בדעתם לגבי הידיות. לאחר מספר שבועות בהן פאר הארון את הסדנא, באו בני הזוג אל המורה וביקשו ממנו שהוא יחליט. הוא בחר בפתרון המתבקש - ויתור על ידיות ופתיחה באמצעות מגרעות בצדי המגירות והדלתות. כששאלנו אותו מדוע לא הציע לבני הזוג את הפתרון כבר בהתחלה, הוא השיב בקיצור: I didn't like them.


כשבונים רהיטים יש המון החלטות, שאני מוצא עצמי משקיע בהן הרבה זמן ומחשבה. הרבה החלטות נוגעות לדוגמא של העץ - בחירת חזיתות של מגירות ודלתות (תחום שקרנוב נחשב בו לקוסם), בחירת הכיוון והסדר של רגליים של שולחן. הרבה החלטות נוגעות למימדים -  האם רוחב הרגל צריך להיות 40 מ"מ או 35 מ"מ, בכמה תהייה המגירה התחתונה גדולה מהמגירה העליונה. החלטות אחרות נוגעות לגימור - שמן, שלאק, לכה, מט, מבריק. ויש עוד לא מעט החלטות טריוויאליות יותר - סדר ושיטת החיתוך, סוג המחברים, סדר ההדבקה וכיו"ב.


לפעמים יש החלטות הקשורות לעולם הנגרות שהן קצת יותר דרמטיות. אני לוקח פסק זמן מבניית רהיטים בארץ הקודש, ועובר להיות אומן אורח ב - Centre for Furniture Craftsmanship שנמצא בעיירה Rockport שבמדינת Maine. פניתי, הצגתי עבודות, סיפקתי ממליצים, והתקבלתי בתור אומן אורח לתקופה של שנה. בית הספר מציע קורסים ארוכים של תשעה חודשים, קורסים קצרים יותר של שניים עשר שבועות, וסדנאות של שבוע / שבועיים. בנוסף, בית הספר תומך בתוכנית של אומנים אורחים, שאליה התקבלתי.

הרפתקה, ואם כבר הרפתקה אז בסוף העולם (או לפחות מאוד קרוב לשם).


3 תגובות:

  1. לגמרי מגיע לך... בהצלחה

    השבמחק
  2. תודה רבה. זה הזמן לתכנן קורס (לא חייבים לבחור בזה של תשעת החודשים) "אצלי" בבית הספר. דרך אגב, החסרון של בית הספר הוא קרבתו המסוכנת (10 דקות נסיעה) למפעל של Lie Nielsen.

    איל

    השבמחק
    תשובות
    1. אשמח להגיע לאיזשהו קורס קצר. אינני בטוח שהתקציב בדולרים יאפשר זאת :-( .
      כן מיד הבנתי למה בחרת במיין, תיזהר לא לבקר יותר מדי אצל Lie Nielsen מעבר למחיר תצטרך אחר כך לסחוב את כל הברזל שהוא מייצר לארץ (אני סתם מקנא).

      מחק