יום ראשון, 6 בספטמבר 2015

והזוכה הוא ...

אני יודע שהתערוכה המרשימה של בוגרי בית הספר לנגרות "עץ לדעת" האפילה על התערוכה הבריטית המקבילה. אז הנה למי שהחמיץ, כמה מילים ותמונות.

 Betty Norbury
היד הרמה
התערוכה הבריטית Celebration of Craftsmanship & Design נערכה זאת השנה העשרים ושתיים בצ'לטנהם שבבריטניה. התערוכה נוסדה בשנת 1993 ביד בני הזוג Betty & Ian Norbury. היא נוהלה ביד רמה בידי בני הזוג, והפכה לתערוכת הרהיטים הנחשבת ביותר בבריטניה. הרעיון שעמד בבסיס התערוכה היה ליצור מפגש בין אומנים וקונים. האומנים ידעו כי לעבודות שיציגו בתערוכה יש סיכוי גבוה להימכר, והקונים ידעו כי יש סיכוי גבוה שיוכלו למצוא בתערוכה רהיט כלבבם. ביקרתי בתערוכה פעמיים (בשנים 2005 ו - 2006), ובשתי הפעמים היה ברור כי התערוכה היא "תערוכה של קונים".

Jason Heap
השרמנטי
בשנת 2008 החליטו בני הזוג כי הם אינם רוצים להמשיך עוד במפעל, והודיעו כי זאת השנה האחרונה בה תתקיים התערוכה. לאחר הפצרות רבות, הם נאותו למכור את התערוכה (את המותג, המוניטין, הידע, הקשרים וכיו"ב) לנגר אומן, צעיר ושרמנטי בשם Jason Heap. עד מהרה שינתה התערוכה את אופיה, והיא הפכה מ"תערוכה של קונים" ל"תערוכה של נגרים". בני הזוג נורברי כואבים את האופי החדש, ומצטערים שמכרו את מפעל חייהם במקום לסגור אותו. מה שבאמת שבר את בני הזוג הוא שכחלק מהתערוכה יש (שומו שמיים, זעקי ארץ, תחזיקו חזק, אני מקווה שאתם יושבים) תחרות נושאת פרסים.

Alan Peters
האיש והאגדה
מילא תחרות נושאת פרסים, אבל תחרות על שמו של Alan Peters? זה כבר באמת קצת מוגזם. אפשר רק לנחש מה הייתה תגובתו של האיש הצנוע הזה, שמיעט להציג את עבודותיו המופלאות. האיש, שהשתייך לדור הנפילים (ויש שיאמרו חצאי האלים) של עולם הנגרות אמר פעם: "אם ביום מן הימים מישהו יחשיב את אחד הרהיטים שלי ליצירת אומנות, זה בסדר, זה בונוס. אבל, לא זאת המטרה שלי בבניית רהיטים. המטרה שלי היא לבנות רהיטים שאוכל לשים עליהם את שמי בשמחה". דבר אחד בטוח - לו הייתם בונים רהיטים ברמה שלו, הייתי מאוד מאוד מאושרים.

והנה שלושת הזוכים בתחרות של שנת 2015. איך לומר זאת בעדינות? בתערוכה של "עץ לדעת" ראינו עבודות מרשימות יותר.

Charles Byron

Sam Carter

Avian Evans-White

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה