יום שלישי, 25 בינואר 2011

אז איך הכל התחיל?

קצת לפני גיל ארבעים החלטתי לשנות כיוון ולעבור מעולם המחשבים לעיצוב ובניית רהיטים. עברתי מקרית ההיי-טק "עתידים" לסדנא מן המאה ה-14 בדרום מערב אנגליה. עברתי מתקתוק על מקלדת במשרד הממוזג לבניית רהיטים בשיטות מסורתיות בחורף האנגלי, בהדרכתו של מורה נהדר אך חסכן בהפעלת החימום. המרתי עמידה בפקקים לצד נהגים עצבניים מדי, בנסיעה מדהימה ביופיה לאורכו של נהר ה – Exe, לאורך כבישים צרים ומפותלים עם נהגים אדיבים מדי. היום, אני בונה רהיטים לאנשים שמחפשים פריטים יחודיים ואיכותיים – רהיטים שישמשו אותם במשך שנים רבות.

לאחר עשר שנים בשירות המולדת ועשר שנים בתעשיית ההיי-טק, וקצת לפני גיל ארב
עים הגעתי למסקנה שהגיע הזמן לשנות כיוון. לאחר התלבטויות ארוכות החלטתי כי אני רוצה ללמוד נגרות. למדתי שבדרום מערב אנגליה מרוכזות כמה מסדנאות הנגרות הטובות בעולם, המקבלות מדי שנה מספר מצומצם של תלמידים.

מבין הסדנאות האלה, בחרתי בזו של מייקל סקוט - סדנא קטנה מן המאה ה-14 הממוקמת בלב איזור כפרי, שליו. מייקל הוא בריטי טיפוסי – מקצועיות ללא פשרות, חוש הומור ציני תוך שימוש אומנותי בשפה האנגלית. לאחר שנים רבות של בניית רהיטים, מייקל מקדיש עצמו כעת להנחלת התורה לדור חדש של נגרים.

וכך, בקיץ 2005, נסעתי עם אשתי ושני בנינו לדרום מערב אנגליה, והשתכנו בעיר Exeter, הנמצאת על גדות נהר ה – Exe, לא רחוק מהים. רשמנו את הילדים לבית הספר היחיד בעיר שלא נוהל על יד הכנסייה, וע
ברנו לגור בבית אנגלי בן 400 שנה. למדנו לא לפחד מגשם (רוב הימים הם כאלה) ולהפסיק לתרגם את המחירים לש"ח.


את השנה הבאה ביליתי בסדנא של מייקל - חולק אותה עם כומר אנגליקני, דוקטור צרפתי לכימיה, וגמלאי של הביטוח הלאומי הבריטי, אשר כמוני החליטו לשנות כיוון בחייהם. במהלך השנה למדתי בניית רהיטים (cabinet making) – בשיטות מסורתיות ומודרניות, תוך שימוש בכלים ידניים וחשמליים. הלימודים כללו את כל ההיבטים של הבנייה – עיצוב הרהיט, בחירת העץ, שיטת הבנייה, והבנייה בפועל. כמו כן, נלמדו נושאים בריטיים ייחודיים – שתיית תה ואכילת עוגיות ג'ינג'ר (בשעה קבועה).

לפני כשנה שבנו לארץ, וכעת פתחתי סדנא באזור השרון, בה אני בונה רהיטים מודרניים מעץ מלא. הרהיטים מעוצבים יחד עם הלקוחות בהתאם לטעמם ולצרכיהם, ונבנים באיכות שמבטיחה ללקוחות הנאה לאורך שנים רבות.

הבלוג הזה יוקדש לעיצוב ובניית רהיטים - לפרויקטים שעליהם אני עובד, לטכניקות עבודה מעניינות, למושגים עלומים מתחום הנגרות, ולנושאים נוספים - ככל שיאפשרו לנו הזמן והמקום.

תגובה 1:

  1. Eyal

    All the respect on the courage and perseverance to fulfill your wishes!!
    Robert Winkler, MD

    השבמחק