יום ראשון, 25 בספטמבר 2011

החופש בבית הבראה

בימים אלה של חופשות נושאיות - אוכל, יין, מוזיקה, שורשים וכיו״ב נושאים מנושאים שונים נשאלת השאלה האם נפקד מקומה של חופשת נגרות? ובכן הרשומה היום מיועדת עבור סוכני נסיעות בעלי יוזמה ועבור המטייל העצמאי החפץ לתפור לעצמו חופשת נגרות.
 
 

לאן נוסעים?
קורסים בנושא נגרות מתקיימים במקומות שונים ברחבי העולם - באירופה, בארצות הברית, בקנדה ובאוסטרליה. עבודת המאסטר שלי הייתה בנושא ״קורסי נגרות באנגליה - עבר, הווה ועתיד״, ועל כן אתמקד באפשרויות אותן מציעה הממלכה המאוחדת. 

לכמה זמן?
תלוי מה מחפשים. אורך הקורסים נע בין שבוע לשנתיים. בשבוע או שבועיים לא מספיקים ללמוד הרבה - בעיקר סופגים אווירה, מבינים את הפילוסופיה, לומדים קצת טכניקה, ובונים רהיט בסיסי (שרפרף או שולחן קפה קטן). בחודש כבר אפשר להעמיק בטכניקה ולבנות רהיט מורכב יותר, במיוחד אם באים עם ידע מוקדם ונסיון כלשהו. חצי שנה מספיקה על מנת לכסות מכלול רחב של נושאים, לצבור נסיון ולבנות מספר רהיטים (שולחן, כסא (שולחן שיושבים עליו), ארון (שולחן עם מגירות)). בשנה ואילך מעמיקים את הידע, מרחיבים את הנסיון, ומבססים את הבטחון.

לאן ללכת?
המלצתי האישית תגיע בסוף הרשומה, אבל הנה כמה נקודות למחשבה:
  • קיימים קורסים בנושא ספציפי (חריטת קערות, גילוף כפיות) ולעומתם קיימים קורסים בנושא נגרות כללית.
  • יש מסגרות (שמתיימרות להיות) אקדמיות ויש מסגרות שהן מאוד מעשיות. המסגרות האקדמיות יותר נוטות להרחיב בנושאי עיצוב, ניהול עסק, וכיו״ב נושאים פארא-נגריים. 
  • יש מסגרות עם מספר תלמידים גדול (תריסר ומעלה), ויש מסגרות עם מספר תלמידים קטן (ארבעה ומטה). במסגרות הגדולות ישנם ״חיי קמפוס״ סוערים יותר, האווירה פחות אינטימית (לעיתים זה יתרון), אבל היחס המספרי מורה / תלמיד נוטה להיות נמוך יותר.
  • יש מסגרות בהן מעבירים רק קורסים ארוכים או רק קורסים קצרים. לעומתן יש מסגרות שבהן מעבירים קורסים בעלי אורך שונה בו זמנית. המסגרות הללו נוטות להיות מעניינות יותר, אבל לפעמים גם נוחות פחות עבור אנשי הקורסים הקצרים. 
  • יש מורים בעלי שם ויש מורים שהם סתם נגרים מעולים שיודעים לבנות רהיטים. קחו בחשבון כי ברוב המקרים המורים ״הכוכבים״ לא באמת נמצאים בסדנא, ורוב ההוראה מתבצעת ע״י מורים אחרים.
  • יש מורים שמכתיבים את הפרויקטים אותם בונים ויש מורים שמאפשרים חופש פעולה נרחב. אם אתה מגיע לקורס על מנת לבנות את הרהיט עליו אתה חולם מזה שנים, כדאי לוודא שאכן יתאפשר לך לבנות אותו.

כמה זה עולה לי?
הרבה. קורס בן שבוע עולה בסביבות ה - 500 פאונד. קורס בן חודש עולה בין 1500 ל - 2000 פאונד. קורס בן שנה עולה בין 10,000 ל - 15,000 פאונד. לעלות הזאת יש להוסיף את עלות הכלים (מסופקים ע״י הסדנא בקורסים הקצרים), עלות העץ ועלות המחייה.

אסיים בהמלצה - אם אתם חפצים בקורס קצר, בינוני או ארוך לכו ללמוד אצל מייקל סקוט. איש נהדר ומורה נפלא. לא תתאכזבו. ואל תשכחו למסור לו דרישת שלום חמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה