יום ראשון, 5 במאי 2013

תמונה אחת שווה אלף מילים

בלי הקדמות מיותרות נפתח בקטע מוסיקלי קצר


אם אמרתם "תמונות בתערוכה מאת מוסט מוסורגסקי" ניחשתם נכון (או פשוט קראתם את הכותרת). מדובר בקטע הפתיחה של היצירה - הפורמנד. היצירה הולחנה בשנת 1874, ונכתבה במקור עבור פסנתר. היצירה זכתה במהלך השנים לעיבודים תזמורתיים שונים, כשהמפורסם שבהם נעשה על ידי המלחין הצרפתי מוריס ראוול בשנת 1922. אחד הפרקים של היצירה, "מחול האפרוחים בביצתם", בביצוע טומיטה שימש כאות הפתיחה לתוכנית "מקהלה עליזה" ששודרה במשך שנים ביום שבת בבוקר בגלי צה"ל.

תלמידי "התשעה חודשים" מריחים כבר את סוף הקורס. כמיטב המסורת, כחודש לפני סיום הקורס נערכת בגלריה תערוכה של הרהיטים שלהם. כל אחד מן התלמידים מציג רהיט אחד גדול ואחד קטן. הנה חלק מן המוצגים בתערוכה, בלווית כמה מילות הסבר.

לקראת היריד "Craft Boston" (שנפל בתיזמון אומלל על הפיצוץ במרתון בוסטון) הכין כל אחד מן התלמידים פרויקט קטן בייצור סדרתי, אותו הוא ניסה למכור ביריד. הפרויקט שנמכר בהצלחה יתרה היה הרמקול (האקוסטי בלבד) למכשיר ipod. מכניסים את המכשיר לתוך החריץ השחור שמימין ונהנים מאיכות צליל מפתיעה. הארנק הוא רעיון נחמד מאוד, שנתקל בקשיים ביצועיים (בעיקר בחזית העור), ולפיכך לא מצא את מקומו ביריד.



הנה פרויקט marquetry מרשים.


מראה גדולה (ויפה) ובה השתקפות של ארון לכינורות.


ולסיום מספר שולחנות:





כמו תמיד, אתם מוזמנים לבקר בגלריה, ולהתרשם מן הרהיטים באופן בלתי אמצעי (זיכרו - אנחנו סגורים ביום ראשון).

ואם הכותרת נכונה, הרי זאת הרשומה הארוכה ביותר שפירסמתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה