יום ראשון, 7 ביולי 2013

סיכום שבועי

השבוע התרחשו מספר אירועים.

בתאריך 2.7.1776 אישר הקונגרס היבשתי השני (Second Continental Congress) את ההחלטה על העצמאות - עצמאותה של ארצות הברית מבריטניה. הקונגרס דן במשך יומיים בהכרזת העצמאות, ובתאריך 4.7.1776 אישר אותה. החתימה הפיסית על ההכרזה התחרחשה (ככל הנראה) רק חודש לאחר מכן, בתאריך 2.8.1776. ג'ון אדמס ותומס ג'פרסון היו בין חותמי ההכרזה ולאחר מכן כיהנו כנשיאים של ארה"ב. שניהם נפטרו בתאריך 4.7.1826. הנשיא החמישי של ארצות הברית - ג'יימס מונרו - נפטר אף הוא בתאריך זה - 4.7.1831.

בתאריך 4.7.1954 הוסר משטר הצנע בבריטניה. משטר הצנע החל בשנת 1942, כתוצאה ממלחמת העולם השנייה. עקרות הבית הבריטיות הוגדרו כלוחמות "בחזית המטבח". משטר הצנע הוקל בשנת 1948, והוסר לחלוטין בשנת 1954.

בתאריך 4.7.1968 שב אלק רוז (Alec Rose) אל נמל פורטסמות', לאחר שהשלים את הקפת העולם במשך 354 יום. את פניו של הירקן בן ה - 59, שהקיף את העולם בשיוט סולו, קיבלו 250,000 בריטים נלהבים. בהמשך הוא זכה לתואר אבירות, כאות הוקרה של ההישג.


בתאריך 4.7.1976 נערך מבצע כדור הרעם, שידוע בשמותיו מבצע אנטבה או מבצע יהונתן - המבצע לשחרור חטופים ישראלים / יהודים שנחטפו במהלך טיסת אייר פרנס מישראל לצרפת, והוטסו אל אוגנדה. המבצע הוכתר בהצלחה רבה - כמעט כל בני הערובה שוחחרו בשלום, והאבידות לכוחותינו היו מועטות. ולא - יהורם גאון לא השתתף במבצע.

בתאריך 4.7.1985 סיימה רות לורנס את התואר הראשון שלה במתמטיקה באוניברסיטת אוקספורד, וזכתה לציון Starred First. היא זכתה בהישג זה בהיותה בת שלוש עשרה, והייתה לאדם הצעיר ביותר שסיים תואר ראשון באוקספורד. רות לורנס לא פקדה מעולם את בית הספר - אביה לימד אותה בבית. בשנת 1998 היא נישאה לפרופסור אריה נאימרק מהאוניברסיטה העברית, וכיום רות לורנס-נאימרק היא פרופסור חבר למתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים.

בתאריך 4.7.2013  הדבקת הקשתות בארון החצי-כדור שלי הסתיימה לה. אמנם הקיפוץ לאחור (spring back) די גדול (שילוב של עץ קשה מאוד ומיעוט שכבות), אבל מאחר שהוא הדיר למדי אני מקווה שזה לא יגרום ליותר מדי בעיות בהמשך התהליך. הנה כל הקשתות בתמונה אחת (שישה סטים של שלוש שכבות).


ניקוי הקשתות משאריות הדבק, וחיתוכן לגודל הרצוי הוא תהליך מורכב למדי. בשלב הראשון צריך להקציע את אחד הצדדים של הקשת. את ההקצעה מבצעים בזהירות רבה (!) על גבי ה - planer (הבריטי) או ה - Jointer (האמריקאי). מסירים (או מסיטים) את המגן העליון, ומניעים את הקשת בתנועה מעגלית מעל לסכינים. חיתוך הקשתות לרוחב הרצוי מתבצע באמצעות מסור הסרט. ממקמים את הגובל ברוחב הרצוי, וחותכים את הקשתות תוך כדי הנעתן בתנועה מעגלית.

כעת צריך לחתוך את הקשתות לאורך הרצוי, בצורה סימטרית. השיטה שבחרתי - בניית ג'יג ושימוש במסור שולחן. בתמונה הראשונה רואים את הג'יג במבט על. חצי עיגול בנוי MDF, עליו מולבשות שלוש קשתות עם קשתות המרווח ביניהן, והכל מוחזק במקום באמצעות דיבלים מעץ. בתמונה השנייה רואים תקריב של הג'יג. בתמונה השלישת רואים את המתקן עולה על מסור השולחן, מוכן לחיתוך. ברגע שהג'יג היה בנוי, חיתוך הקשתות היה קל ומהיר.




השלב הראשון בעיבוד הקשתות הסתיים. "כל" שנותר הוא לבצע את ה - coopering. על כך בשבוע הבא.

נכון שחום של 32 מעלות בצהריים שיורד לפחות מ - 20 מעלות בלילה לא מרשים את יושבי ארץ הקודש יתר על המידה. אבל, כשאין מזגנים, וכשרגילים לטמפרטורות הרבה יותר נמוכות - זה לא כל כך נעים. אין מה לעשות - נוסעים לאחד האגמים הקרובים ורובצים במים הקרירים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה