יום ראשון, 12 ביוני 2011

מכוניות מעץ

למקרא הכותרת רובנו חושבים בוודאי על מכוניות צעצוע לילדים. במסגרת המגמות השולטות כיום המכוניות צריכות להבנות בצורה שעונה על צרכיו ההתפתחותיים של הילד, הן צריכות להיבנות מעץ בלתי רעיל המגודל בצורה בת-קיימא, הן צריכות להיות צבועות בצבעים ידידותיים לסביבה, וכמובן אל להן להיות מיוצרות בתנאים נצלניים.

כשהילדים גדלים הם מגלים את האושר הרב (שמתעצם בעקבות מצוקתם הגלויה של ההורים) שבהחלקה חסרת שליטה במורד גבעה. או אז הם ניגשים לבניית go-kart. השלד, משטח הישיבה ומערכת ההיגוי (לא חובה) נבנים משאריות עצים, ולמבנה מצורפים גלגלים שנלקחים אחר כבוד מעגלה / אופניים ישנים. המכונית נגררת למעלה הגבעה, ומשם מפקירים עצמם הילדים לחוקי הפיסיקה הבסיסיים.


המתקדמים או בעלי ההורים / הסבים המשקיענים יכולים לרכוש את התוכניות של מכונית הדואר האירית, שהייתה פופולרית בשנות ה - 60, ולבנות מכונית שיכולה להתקדם גם במישור, ואולי אפילו להתמודד עם עליות. מי שחפץ להרחיב ידיעותיו בנושא מוזמן לשוטט באתר של Byron Drachman, וללמוד על העבר, ההווה והעתיד של מכוניות כאלה.





לסיום - למי שלא הספיק לראות בשנה שעברה בפסטיבל סרטי הילדים בסינמטק בתל אביב את הסרט "המרוץ" (The Race) אני ממליץ לנסות ולהשיג אותו. הסרט בבימויו של Andre F. Nebe מספר על ילדה בת 11 מחווה ענייה באירלנד, שחולמת להיות נהגת מרוצים, ומצטרפת לתחרות מקומית של go-karts. אמנם, לא כל המכוניות בנויות כולן מעץ, אך עדיין הסרט נחמד מאוד לילדים ולמבוגרים.

2 תגובות:

  1. אין על המכוניות עץ של פעם :) אני מצטערת, אבל זה לגמרי יותר טוב מכל מכונית צעצוע משוכללת שיש לילדים של היום...

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב, פעם גם פורד היו מייצרים מכוניות עם לא מעט חלקים מעץ ...

      איל

      מחק