יום ראשון, 5 ביוני 2011

המלצות

והפעם, בלי שהיות מיותרות, כמה המלצות על בלוגים בנושאי נגרות. בכוונה בחרתי בבלוגים פחות ידועים, מתוך כוונה להפוך אותם לידועים יותר.

נפתח בבלוג של Robin Wood הבריטי. רובין הוא חרט המשתמש במחרטה המופעלת בכוח הרגל, והוא מייצר בעיקר קערות וצלחות מעצים מקומיים. בנוסף, הוא גם מגלף כפיות. לפני מספר שנים רובין החל לקדם את נושא האומנות המסורתית (traditional crafts) בבריטניה, הוא גייס אומנים, חברי פרלמנט ואפילו שרים (זוטרים) לצורך הנושא. הוא מבכה את היחס לאומנות המסורתית ואת העובדה שהיא נעלמת מהנוף הבריטי - לנו (הישראלים) לא נותר אלא לקנא במצב העניינים בבריטניה.

בלוג נוסף מבריטניה הוא של Alf. הבלוג נקרא Musing from the Workbench. אלף טוענת כי היא אינה אספנית של כלים, אלא רק משתמשת בעלת אוסף כלים גדול שממנו אפשר לבחור את הכלי הנחוץ. היא מתרכזת בעיקר בכלים ידניים, ואם הם ישנים - מה טוב. לבלוג (וכנראה לכותבת) יש עליות ומורדות - לעיתים אלף משחררת רשומה ליום, ולפעמים אין פעילות במשך מספר שבועות. גם אם לפעמים הקריאה דורשת ידע בסלנג בריטי - המאמץ משתלם.

הבלוג של George Walker שנקרא Design Matters עוסק (לדברי ג'ורג') בבניית רהיטים חמים ומזמינים. ג'ורג' דן די הרבה בנושאי עיצוב, אבל מתוך הסתכלות של מי שעוסק בנגרות מעל שלושים שנה. לא מעט דיונים הם לגבי נושאים "מסורתיים" - הן בהבט העיצובי, והן בהבט הכלים והטכניקות. מומלץ למי שמתעניין בעיצוב מעשי, אבל לא ממש רוצה לצלול לבלוגים תאורטיים.



מקווה שתכנסו, תקראו, ותהנו.

3 תגובות:

  1. אחד מקוראי הנאמנים הפנה אותי לרשומה בשם

    Tools Never Die. Waddaya Mean, Never ?

    שנמצאת בכתובת http://www.npr.org/blogs/krulwich/2011/02/04/133188723/tools-never-die-waddaya-mean-never

    השבמחק
  2. המלצות מצויינות!!
    הייתי גם מוסיף את הבלוג של Peter Follansbee:
    http://pfollansbee.wordpress.com/
    משחזר רהיטים מהמאה ה-17 ועובד בכליםן ידניים בלבד ובאותן שיטות עבודה עתיקות.
    מומלץ בחום.

    אלדד.

    השבמחק
  3. תודה אלדד. לא הכרתי, ואכן בלוג מעניין. נרשמתי מיד לעדכונים.

    איל

    השבמחק