יום ראשון, 5 בינואר 2014

קר !!!

בלי כמה מילים על מזג האויר אי אפשר. אנחנו רק בתחילתו של החורף, והשאלה "האם החורף הזה יהיה קר?" התחלפה לה כבר לפני כמה שבועות בשאלה "כמה קר יהיה החורף הזה?" אנחנו כבר אחרי ארבע סופות שלג וסופת קרח אחת, עם טמפרטורות שהגיעו עד מינוס 28 מעלות, ושגרמו למדי החום (הקור) מחשבות אובדניות.

סופת קרח היא תופעה מעניינת, מוזרה, ומסוכנת. סופת קרח מתרחשת כאשר שכבה של אוויר חם "נלכדת" בין שתי שכבות של אוויר קר. המים קופאים בשכבת האוויר העליונה והחלקיקים הקפואים מתחילים ליפול מטה. בדרך הם פוגשים את שכבת האוויר החם, מפשירים והופכים לטיפות גשם (קרות מאוד). טיפות הגשם ממשיכות במסען מטה, נתקלות בשכבה של אוויר קר, קופאות באופן כמעט מיידי והופכות לקרח.

העצים כורעים תחת עומס משקלו של הקרח, הכבישים הופכים לזירה של "החלקה על הקרח", מוט האנטנה במכונית הופך לנציב קרח, וחרף חימום עז ופעולת מגבים עזה השמשה הקדמית במכונית מתכסה שכבה עבה של קרח.

בחוד החנית ניצבת לה בגבורה לוחית הרישוי. בצד ימין רואים את לוחית הרישוי שלנו מכוסה שכבה עבה של קרח, ובצד שמאל רואים את שכבת הקרח שהופרדה מן המכונית לאחר מספר ימים.


אחרי שחווים סופת קרח, קוראים באור שונה את שירו של רוברט פרוסט Fire and Ice (דצמבר 1920).

Some say the world will end in fire,
Some say in ice.
From what I’ve tasted of desire
I hold with those who favor fire.
But if it had to perish twice,
I think I know enough of hate
To say that for destruction ice
Is also great
And would suffice.

בהמשכו של השבוע אנו צפויים לגשם ביום שני (שיתערבב עם השלג ויצור עיסה מגעילה), וסיבוב נוסף של שלג ביום רביעי וחמישי. לא סוף העולם, אבל גם לא תענוג גדול.

החפצים הישראלים ייחכו בסבלנות לשבוע הבא. אני חושב שאני יודע מה אני רוצה להגיד, אבל שבוע נוסף יעזור לחדד את המחשבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה