יום ראשון, 12 באוקטובר 2014

רון בלב ואת ביד

הפעם נרחיק לבריטיש קולומביה (British Columbia), המחוז הדרום מערבי של קנדה. גודלו של המחוז הוא 944,735 קמ"ר (פי 43 משטחה של מדינת ישראל) ומתגוררים בו 4.4 מיליון תושבים (לעומת 7.8 במדינת ישראל). נכון לסקר משנת 2011, כ - 58% משטח הקרקע מכוסה ביער, שרובו המכריע (80%) מורכב מעצים מחטניים.

בשנות השישים סבלו היערות בבריטיש קולומביה מכריתה תעשייתית אינטנסיבית. הכריתה השאירה אזורים נרחבים חשופים, בלי יכולת להתחדש. בתחילה, נשות הכורתים היו אחראיות על שתילה מחדש של עצים באזורים החשופים. מאחר שפתרון זה היה בלתי מספק, חברות הכריתה בשיתוף ממשלת קנדה שכרו חברות לצורך ייעור מחדש של האזורים החשופים. מדובר היה בקבוצות של נשים וגברים צעירים, שהיו יוצאות לעומק היערות לתקופות של מספר חודשים. הצעירים ה"היפים", נהנו מחיי הטבע, מהחופש, מחיי השיתוף, מהעבודה הפיסית המאומצת, ומהשכר הגבוה.

דניאל ג'יימס הנהיג את אחת הקבוצות הללו. הקבוצה שלו פעלה בשנים 1977 עד 1987, מנתה כשלושים צעירים, ושתלה כשניים עשר מיליון עצים. במהלך אחת מעונות השתילה, יילד דניאל את אישתו ג'ני באוהל טיפי ששכן במחנה מרוחק. לזוג נולדה ילדה בשם נהני ארנצן (Nahanni Arntzen). את ילדותה בילתה נהני עם הקבוצה של אביה, כשהיא מצטרפת לכל פעילויותיה.

לפני מספר שנים נהני רצתה להראות לביתה תמונות שלה כשהייתה קטנה. היא פנתה לאביה, ושאלה אותו האם יש לו תמונות כלשהן מהתקופה ההיא. האב שלף ארגזים מלאים בשקופיות שהוא צילם במהלך השנים. תמונות נהדרות - הן מבחינה אומנותית, הן מבחינה טכנית, והן מבחינת ערכן ההיסטורי. נהני יזמה פרויקט kickstarter שמטרתו גיוס כסף לצורך הוצאת ספר עם מבחר מהתמונות שצילם אביה במהלך השנים. הפרויקט גייס את הסכום המבוקש, ולנו לא נותר אלא להמתין ליציאתו של הספר. בינתיים, הנה כמה תמונות מתוך האוסף העצום.

האוהל בו נולדה נהני





נהני במחנה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה