יום ראשון, 23 ביוני 2013

קניות


ביום רביעי נסעתי למקסיקו לעשות קניות. נכנסתי למכונית בשעה 0930 ובשעה 1230 הגעתי אל היעד - מקסיקו, מיין. נסעתי לקנות עצים אצל רורי, במחסן שלו - Rare Woods USA. רורי הוא דרום אפריקאי שאוהב לדבר (ולדבר). לפני מספר שנים, לאחר שנשדד באלימות בפעם הרביעית, החליט שהוא עובר לארה"ב. מחסן העצים שלו גדול, וגדוש בכל טוב של עצים אקזוטיים. מדובר במלאי ששווה עשרות מיליוני דולרים (ואני ממש לא מגזים).


העסקים בארה"ב אינם משגשגים - שילוב של מצב כלכלי עגום והעובדה שהוא נמצא (גם במונחים אמריקאיים) בסוף העולם גורמים למכירות להתנהל בעצלתיים. את הזמן הפנוי מבלה רורי בקניית עוד ועוד עצים אקזוטיים למלאי, ובמקביל הוא מייצא עצים מקומיים (דובדבן, אלון) לדרום אפריקה - שם הם זוכים לביקוש גבוה. לפני מספר ימים רורי קיבל משלוח של אבוני (עליו כתבתי בעבר) בשווי של 60,000 דולר. כאן בתמונה רואים את העובדים פורסים את האבוני. את הנסורת הם מכנים "הזהב השחור".

אני נסעתי לרורי על מנת לקנות satinwood עבור הארון שאני עומד לבנות. השם satinwood משמש כיום "שם מטריה" למספר לא קטן של עצים. העץ נדיר ויקר, כך שהמוטיבציה להכליל תחת השם עוד ועוד עצים גבוהה. בכל אופן, satinwood "אמיתי" הוא אחד משניים:
  • West Indian Satinwood - Zanthoxylum Flavum
  • East Indian Satinwood - Chloroxylon swietenia
מדובר בעצים כבדים (הראשון שוקל 900 ק"ג למ"ק והשני - 975 קג" למ"ק), צפופים מאוד, בעלי גרעינים קטנים שמשנים את הכיווניות שלהם. לעץ גוון צהוב / זהוב, בעל ברק, והם נראים כמו חול על שפת הים.

כיום קשה מאוד להשיג את הדבר "האמיתי". אצל רורי ניתן למצוא מלאי מרשים של East Indian Satinwood אותו הוא מייבא מסרי לנקה. בתמונה ניתן לראות שני לוחות לפני הקצעה. הקוראים חדי העין שמים ודאי לב לחריצים שבלוחות - הם נמצאים שם לא במקרה. קיים איסור על ייצוא satinwood מסרי לנקה, אבל לא קיים איסור על ייצוא "רכיבים ארכיטקטוניים" (Architectural Components). הפתרון - לוקחים לוח עץ, יוצרים עליו דוגמא כלשהי, לוח העץ הופך לרכיב ארכיטקטוני, ואותו ניתן לייצא.

אז הנה כמה מילים על הארון אותו אני בונה. מדובר בארון בצורה של חצי כדור. הצד השטוח של חצי הכדור ייתלה על הקיר, והחזית (הדלתות) תבנה מששה חלקי כדור - בתמונה רואים את שלוש הדלתות הימניות ודלת אחת (מתוך השלוש) שמאלית. לכל דלת רדיוס שונה, על מנת שהן יוכלו להפתח זו מעל זו. כל שלוש דלתות יסובו על שני צירי סיבוב - אחד עליון ואחד תחתון. הסברים נוספים על שיטת הבנייה - באחת הרשומות הקרובות.



ולסיום, השבוע קיבלתי דוא"ל מאמא של חבר של הבן הגדול, שסיים זה עתה את כיתה ח'. האמא מציעה לנסוע בעשרה לאוגוסט לאתר פיינטבול, שנמצא במרחק של 87 ק"מ, על מנת להילחם קבוצה של הורים נגד ילדים. ואני רוצה לשאול:
  1. האם מישהו מן הקוראים יודע מה הילד שלו (או הוא עצמו) עומד לעשות בעשרה לאוגוסט ?
  2. האם מישהו מן הקוראים חושב שנסיעה של 87 ק"מ לאתר פיינטבול היא מרחק סביר ?
  3. האם מישהו מן הקוראים חפץ להיות חלק מקבוצת ההורים (first in the tunnel - first shoot) שנלחמת בקבוצת הנערים צמאי הדם ?
אם השבתם בחיוב על יותר משאלה אחת, אני מציע שתיגשו להיבדק אצל רופא המשפחה. שבוע טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה