יום ראשון, 9 בפברואר 2014

שבת בבוקר

06:30 - השכמה. צחצוח שיניים זריז. התלבשות מהירה - שני זוגות מכנסיים, שתי חולצות, שני פליסים, גרביים תרמיים, מגפי שלג, כפפות, כובע.

06:50 - כניסה לרכבים. נסיעה לשטח כינוס.

07:00 - הגעה לשטח כינוס (Camden Snow Bowl). ירידה מהרכבים. הקמת מחנה על האגם הקפוא (Hosmer Pond).


07:55 - שירת ההימנון של ארצות הברית.

מילותיו של ההימנון (The Star Spangled Banner) חוברו, בשנת 1814, ע"י עורך דין ומשורר חובב בשם פרנסיס סקוט קיי. השיר (שבמקור מכיל ארבעה בתים) מתאר את הקרב שהתרחש בפורט מקהנרי בשנת 1812 בין הבריטים לאמריקאים - קרב שהסתיים בניצחון האמריקאים. באופן מפתיע משהו, צומדה למילים מנגינה בריטית פופולרית שנכתבה ע"י ג'ון סטפורד סמית. המנגינה כוללת מנעד (diapason) מרשים ביותר - אוקטבה וחצי. מי שמצליח לשיר בנוחות את ההתחלה של ההמנון נחנק בסופו, והדרך היחידה לסיים בכבוד את השירה היא להחנק בהתחלה. הבריטים אמנם הפסידו את הקרב ואת המערכה כולה, אבל אני בטוח שבכל פעם שהם שומעים מישהו נאבק עם המנגינה של ההמנון הם מגניבים חיוך.

08:00 - פתיחת המוקדמות של אליפות המזחלות הלאומית העשרים וארבע.

על המזחלות ועל התחרות העשרים ושלוש כתבתי לפני שנה (למרות ההזמנה החמה, לא נרשמו בזמנו מבקרים). השנה היה לנו נציג בתחרות - הבן הבכור וחמישה מחבריו יצרו שתי קבוצות - Jammer Machine 1 ו - Jammer Machine 2. האמת - ההורים של אחד הילדים מצאו עצמם עם שתי מזחלות, והחליטו שצריך למצוא להן שימוש הולם. זה סוג הדברים שקורה לך כשאתה גר במיין.

תהליך ההרשמה היה ארוך למדי - בעיקר בגלל שהוא התרחש בתוך אוהל מחומם.





הנה שתי המזחלות המדוברות.


דיון אסטרטגיה.


ניגשים לעבודה.


מה? צריך לסחוב את המזחלות למעלה?


רוב הצוותים עוברים את מגבלת המהירות שליד צריף המדידה.


הצוותים הטובים מגיעים למהירות של קצת יותר מ - 35 מייל לשעה (שזה בערך 60 קילומטר לשעה), ומסיימים את המסלול בפחות מתשע שניות. אין תשובה ממש ברורה מה הפרמטרים שמביאים לזמן מהיר (או במילים אחרות - יש אינספור תשובות). עיצוב המזחלת קשוח למדי - יש תקנות, והמזחלות נבדקות לפני כל גלישה. יש מזחלות עם תחתית שטוחה (כמו שלנו) ויש מזחלות עם פסי עץ (מגלשיים) בתחתית. לא ערכתי ניסוי מדעי, אבל מבדיקה לא מחייבת של הזמנים של כמה מאות מזחלות, לתחתית אין השפעה ברורה על מהירות הגלישה.

למשקל הגולשים יש השפעה על המהירות. קבוצות קלות מאוד או כבדות מאוד משיגות זמנים גרועים יותר. תנוחת הגולשים היא כנראה הגורם המשפיע ביותר. גולשים ששוכבים אחורה בדבוקה אחת משיגים זמנים טובים בהרבה - אוירודינמיקה? מרכז כובד? תחושת "הביחד"?

למרבה הצער, צרחות היסטריות במהלך הגלישה אינן משפיעות על המהירות.

למרות (ואולי בגלל) שהצוותים שלנו לא עלו לגמר, הם בהחלט היו מרוצים מעצמם. כמו שאחת האמהות אמרה: fun and done.


13:00 - קיפול מאהל, וחזרה לבסיס הקבע. שבת שלום. שלום שבת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה